Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia | |
Cena: 32.00 zł |
Autor: | Marzena Jeżewska-Zychowicz, Ewa Babicz-Zielińska, |
ISBN: | 978-83-7583-147-4 |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo SGGW |
Ilość stron: | 188 |
Wydanie: | 2009 |
Format: | B5 |
Oprawa: | MIĘKKA |
Wstęp.
Zmiany w otoczeniu zewnętrznym zmuszają przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji, które mogą dotyczyć kilku obszarów działalności przedsiębiorstwa, stąd mówi się o innowacjach procesowych, organizacyjnych, a ponadto bardzo ważnych z punktu widzenia konsumentów, innowacjach produktowych i rynkowych. Innowacje produktowe rozumiane są jako wprowadzenie nowego produktu czy usługi lub znaczące ich ulepszenie w odniesieniu do cech lub przeznaczenia. Innowacje rynkowe, inaczej marketingowe, obejmują wprowadzenie nowych metod prowadzenia działań marketingowych, włączają w to znaczące zmiany w projekcie i opakowaniu produktu oraz jego pozycjonowaniu, sposobach promocji oraz sposobach ustalania cen (cyt. za Włodarczyk i Domańska, 2008).
W innym ujęciu za innowację uznaje się wszelkie uznane przez człowieka za nowość zmiany w stosunku do stanu poprzedniego, dotyczące wartości i zjawisk kulturowych, poglądów i obyczajów, rozwiązań technicznych czy usprawnień organizacyjnych i społecznych. Myśląc o innowacyjności rynku żywności, konsument bierze przede wszystkim pod uwagę obecność na nim innowacji produktowych i rynkowych...
zobacz spis treści
Zmiany w otoczeniu zewnętrznym zmuszają przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji, które mogą dotyczyć kilku obszarów działalności przedsiębiorstwa, stąd mówi się o innowacjach procesowych, organizacyjnych, a ponadto bardzo ważnych z punktu widzenia konsumentów, innowacjach produktowych i rynkowych. Innowacje produktowe rozumiane są jako wprowadzenie nowego produktu czy usługi lub znaczące ich ulepszenie w odniesieniu do cech lub przeznaczenia. Innowacje rynkowe, inaczej marketingowe, obejmują wprowadzenie nowych metod prowadzenia działań marketingowych, włączają w to znaczące zmiany w projekcie i opakowaniu produktu oraz jego pozycjonowaniu, sposobach promocji oraz sposobach ustalania cen (cyt. za Włodarczyk i Domańska, 2008).
W innym ujęciu za innowację uznaje się wszelkie uznane przez człowieka za nowość zmiany w stosunku do stanu poprzedniego, dotyczące wartości i zjawisk kulturowych, poglądów i obyczajów, rozwiązań technicznych czy usprawnień organizacyjnych i społecznych. Myśląc o innowacyjności rynku żywności, konsument bierze przede wszystkim pod uwagę obecność na nim innowacji produktowych i rynkowych...
zobacz spis treści
Kategorie:
Biotechnologia,
Gastronomia, żywienie,
Podręczniki akademickie,
Przemysł spożywczy HACCP,
Technologia żywności,