Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia

Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia

Cena: 32.00 zł
autor:Marzena Jeżewska-Zychowicz, Ewa Babicz-Zielińska
ISBN:978-83-7583-147-4
Wydawnictwo:Wydawnictwo SGGW
Ilość stron:188
Wydanie:2009
Format:B5
Oprawa:MIĘKKA
Wstęp.
Zmiany w otoczeniu zewnętrznym zmuszają przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji, które mogą dotyczyć kilku obszarów działalności przedsiębiorstwa, stąd mówi się o innowacjach procesowych, organizacyjnych, a ponadto bardzo ważnych z punktu widzenia konsumentów, innowacjach produktowych i rynkowych. Innowacje produktowe rozumiane są jako wprowadzenie nowego produktu czy usługi lub znaczące ich ulepszenie w odniesieniu do cech lub przeznaczenia. Innowacje rynkowe, inaczej marketingowe, obejmują wprowadzenie nowych metod prowadzenia działań marketingowych, włączają w to znaczące zmiany w projekcie i opakowaniu produktu oraz jego pozycjonowaniu, sposobach promocji oraz sposobach ustalania cen (cyt. za Włodarczyk i Domańska, 2008).

W innym ujęciu za innowację uznaje się wszelkie uznane przez człowieka za nowość zmiany w stosunku do stanu poprzedniego, dotyczące wartości i zjawisk kulturowych, poglądów i obyczajów, rozwiązań technicznych czy usprawnień organizacyjnych i społecznych. Myśląc o innowacyjności rynku żywności, konsument bierze przede wszystkim pod uwagę obecność na nim innowacji produktowych i rynkowych...

powrót do Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia ->